BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

me...

me...

Sunday, August 29, 2010

coklat NIps + kacAng Jepun...





Cedapnyer!!!!
xde mende ni mse nak wat asement rasernya x lengkap..
kna jugak mengunyap coklat ngan kacang, bru ader feel maser nak wat asement..
kalo x ak akan jd kemengantukan.. hik3..=p
coklat Nips ader perisa baru chocolate coater with peanut n raisin..fuhh!!
cdap giler2... ditambah dengan kacang jepiun + air sejuk.. nikmat!!
hihi.... (^_^)

Saturday, August 28, 2010

PErasaan....

hari ini aty ak sgt trluka.. kerana kwan ..
knape sjak bbrapa minggu ni ak rasakan kwan ak da byk brubah..
dyeorg brubah ke ak yg berubah sbenarnya??
ak sndiri xtaw jwapannye..tp yg ak taw aty ak mmg skit sgt33!!!!!
mungkin ak ni bukan ag org pnting dlam hidup mreka...
k xpe.. ak faham....

video

jd sharusnye la ak yg meninggalkan dyeorg,..=(

Tuesday, August 24, 2010

picture eksperimen... hihi terasa rajin lak nak upload arini..

Saturday, August 21, 2010

cikgu!!!

Kalau guru mengajar sambil duduk,
Murid belajar sambil mengantuk,

Kalau guru mengajar sambil berlakon,
Murid belajar dengan tekun,

Kalau guru mengajar tanpa alat,
Murid belajar dengan ralat,

Kalau guru mengajar banyak bercakap,
Ada murid tambah gagap,

Kalau guru pemudahcara,
Ramai murid pandai berbicara,

Kalau guru mengajar tanpa menilai,
Tak akan tahu murid lemah dan pandai,

Kalau guru tunggu diarah,
Semua kerja kena kerah,

Kalau guru kurang mengajar,
Dapatlah murid kurang ajar,

Kalau guru kurang merancang,
Di bilik darjah banyak temberang,

Kalau guru suka berdamping,
Semua murid dapat dibimbing,

Kalau guru berbudi bahasa,
Dikenang orang sepanjang masa.

Thursday, August 19, 2010

video

first time ak dngar lagu ni trus suker...best3!!=p

AYAH....


arini ak da terjumpa satu artikel yg ak raser nak share sgt2 dlam blog aku.Terima kasih AYAH kerana selama ini mendidikku, menjgaku, membrikanku adiah di saat ak brjaya, n sentiasa support apa yg ak lakukan..



Yang Tidak Bisa Diucapkan Oleh Ayah..



Biasanya, bagi seorang anak perempuan yang sudah dewasa, yang sedang bekerja diperantauan, yang ikut suaminya merantau di luar kota atau luar negeri,yang sedang bersekolah atau kuliah jauh dari kedua orang tuanya...Akan sering merasa rindu sekali dengan ibunya..Lalu bagaimana dengan AYAH?

Mungkin kerana ibu lebih sering menelefon untuk menanyakan keadaanmu setiap hari, tapi tahukah kamu, jika ternyata ayah-lah yang mengingatkan ibu untuk menelefonmu?

Mungkin dulu sewaktu kamu kecil, ibu-lah yang lebih sering mengajakmu bercerita atau berdongeng, tapi tahukah kamu, bahwa sekembalinya ayah dr bekerja dan dengan wajah lelah ayah selalu menanyakan pada ibu tentang khabarmu dan apa yang kau lakukan seharian?

Pada saat dirimu masih seorang anak perempuan kecil.Ayah biasanya mengajari putri kecilnya naik basikal .Dan setelah ayah mengganggapmu sudah boleh menunggangnya, ayah akan melepaskan roda bantu di basikalmu .Kemudian Ibu bilang : "Jangan dulu ayahnya, jangan ditanggalkan dulu roda bantunya", itu kerana ibu takut puteri manisnya akan terjatuh lalu terluka....

Tapi sedarkah dikau?Bahwa ayah dengan yakin akan membiarkanmu, menatapmu, dan menjagamu
mengayuh basikal dengan seksama kerana dia tahu puteri kecilnya PASTI mampu melakukannya.

Pada saat kamu menangis merengek meminta alat permainan yang baru, ibu menatapmu hiba.Tetapi ayah akan mengatakan dengan tegas : "Boleh, kita beli nanti, tapi tidak sekarang" Tahukah kamu, ayah melakukan itu kerana ayah tidak ingin kamu menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi.



Saat kamu ditimpa sakit , ayah lah yang terlalu khawatir sampai kekadang sedikit membentak dengan berkata : "Sudah di beritahu! kamu jangan minum air sejuk!".Berbeza dengan ibu yang memperhatikan dan menasihatimu dengan lembut.Ketahuilah, saat itu ayah benar-benar mengkhuatirkan keadaanmu..

Ketika kamu sudah beranjak muda remaja..Kamu mulai menuntut pada ayah untuk mendapat keizinan keluar malam, dan ayah bersikap tegas dan mengatakan: "Tidak boleh!".Tahukah kamu, bahwa ayah melakukan itu untuk menjagamu?Kerana bagi ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat - sangat luar biasa
berharga..Setelah itu kamu marah pada ayah, dan masuk ke kamar sambil membanting pintu...

Dan yang datang mengetok pintu dan memujukmu agar tidak marah adalah ayah.Tahukah kamu,bahwa saat itu ayah memejamkan matanya dan menahan gejolak dalam batinnya, Bahwa ayah sangat ingin mengikuti keinginanmu, Tapi lagi-lagi dia HARUS menjagamu?

Ketika saat seorang teman lelaki mulai sering menelefonmu, atau bahkan datang ke rumah untuk menemuimu,ayah akan memasang wajah paling cool sedunia.... :') ayah sesekali menguping atau mengintip saat kamu sedang berbuall berdua di ruang tamu..Sedarkah kamu, kalau hati ayah merasa cemburu?

Saat kamu mulai lebih dipercaya, dan ayah melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untukmu, kamu akan memaksa untuk melanggar jam malamnya.Maka yang dilakukan ayah adalah duduk di ruang tamu, dan menunggumu pulang dengan hati yang sangat khuatirdan bimbang.Dan setelah perasaan khuatir itu berlarut - larut.Ketika melihat puteri kecilnya pulang larut malam hati ayah akan mengeras dan memarahimu..Sedarkah kamu, bahwa ini kerana hal yang di sangat ditakuti ayah akan segera datang? "Bahwa puteri kecilnya akan segera pergi meninggalkannya"



Setelah lulus SPM, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Doktor atau Engineer. Ketahuilah, bahwa seluruh paksaan yang dilakukan ayah itu semata - mata hanya karena memikirkan masa depanmu nanti.Tapi ayah tetap tersenyum dan menyokongmu saat pilihanmu tidak sesuai dengan keinginan ayah.

Ketika kamu menjadi gadis dewasa.Dan kamu harus pergi kuliah dikota lain.ayah harus melepaskanmu di bandar.Tahukah kamu bahwa badan ayah terasa kaku untuk memelukmu? Ayah hanya tersenyum sambil memberi nasihat ini - itu, dan menyuruhmu untuk berhati-hati.Padahal ayah ingin sekali menangis seperti ibu dan memelukmu erat-erat.Yang ayah lakukan hanya menghapus sedikit air mata di sudut matanya, dan menepuk pundakmu berkata "Jaga dirimu baik-baik ya sayang".Ayah melakukan itu semua agar kamu KUAT....kuat untuk pergi dan menjadi dewasa.

Disaat kamu kesempitan wang untuk membiayai perbelanjaan semester dan kehidupanmu, orang pertama yang mengerutkan kening adalah ayah. Ayah pasti berusaha keras mencari jalan agar anaknya boleh merasa sama dengan teman-temannya yang lain.Ketika permintaanmu bukan lagi sekadar meminta alat mainan yang baru, dan ayah tahu ia tidak mampu memberikan apa yang kamu inginkan...

Kata-kata yang keluar dari mulut Ayah adalah : "Tidak.... Tidak boleh!" Padahal dalam batin Ayah, Ia sangat ingin mengatakan "Iya sayang, nanti ayah belikan untukmu".Tahukah kamu bahwa pada saat itu Ayah merasa gagal membuat anaknya tersenyum?

Saatnya kamu berjaya sebagai seorang sarjana. Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan memberi tepuk tangan untukmu.Ayah akan tersenyum dengan bangga dan puas melihat "puteri kecilnya yang
tidak manja berhasil tumbuh dewasa, dan telah menjadi seseorang" Sampai saat seorang teman Lelakimu datang ke rumah dan meminta izin pada ayah untuk mengambilmu darinya.Papa akan sangat berhati-hati memberikan izin..Kerana Ayah tahu.....Bahwa lelaki itulah yang akan menggantikan posisinya nanti.

Dan akhirnya....

Saat ayah melihatmu duduk di kerusi pelaminan bersama seseorang Lelaki yang di anggapnya mampu menggantikannya, Ayah pun tersenyum bahagia..Apakah kamu mengetahui, di hari yang bahagia itu ayah pergi kebelakang pentas pelaminan sebentar, dan menangis? Ayah menangis karena ayah sangat berbahagia, kemudian ayah berdoa....Dalam lirih doanya kepada Tuhan, Ayah berkata: "Ya Allah tugasku telah selesai dengan baik....Puteri kecilku yang lucu dan kucintai telah menjadi wanita solehah yang cantik....Bahagiakanlah dia bersama suaminya...rahmatilah kehidupan mereka Ya Allah"

Setelah itu Ayah hanya mampu menunggu kedatanganmu bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk...Dengan rambut yang telah dan semakin memutih....Dan badan serta lengan yang tak lagi kuat untuk menjagamu dari bahaya....Ayah telah menyelesaikan tugasnya....Papa, Ayah, Bapak, atau Abah kita...Adalah sosok yang harus selalu terlihat kuat...Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis...Dia harus terlihat tegas bahkan saat dia ingin memanjakanmu.Dan dia adalah yang orang pertama yang selalu yakin bahwa "KAMU MAMPU" dalam segala hal..

Ana mendapatkan notes ini dari seorang sahabat, dan mungkin ada baiknya jika ana berkongsinya kepada sahabat-sahabat ana yang lain.Yup, banyak hal yang mungkin tidak bisa dikatakan Ayah / Bapak / Papi kita...tapi setidaknya kini kita mengerti apa yang tersembunyi dibalik hatinya.

wallahu a'alam.

Monday, August 16, 2010

PeRjalAnaN....





Kalau cakap je pasal love(cinta) pasti sume org akan ckp cinta kat bf.
Tapi sebenarnya maksud cinta ini luas.. cinta kepada kedua ibu bapa, adik beradik, saudara mara, guru-guru dan kawan-kawan.
Bagi aku cinta yang suci itu adalah diakhiri dengan perkahwinan.
cinta dan kahwin kerana ALLAH swt..





Inilah yang diinginkan oleh semua wanita, sebuah perkahwinan yang indah..
bersuamikan lelaki yang baik yang boleh menjaga mereka sehingga ke anak cucu.
Begitu juga dengan diriku inginkan seorang lelaki yang mampu menjaga keluargaku dan membimbing anak-anakku mengikut sunnah-sunnah islam..ku harap plihanku itu adalah tepat. INSYAALLAH..





Moga bukan hanya cincin perkahwinan sahaja yang akan mengikat kiter tetapi hati dan perasaan yang akan kekal selama-lamanya...=)

Sunday, August 15, 2010

kawan n cinta ??



Di suatu hari yang indah, CINTA dan KAWAN bersiar-siar di sebuah kampung.
Tiba-tiba CINTA terjatuh di dalam telaga.

Kenapa? kerana CINTA itu buta.

Lalu KAWAN pun ikut terjun ke dalam telaga.

Kenapa? kerana KAWAN.... sanggup buat apa sahaja kerana CINTA!

Di dalam telaga CINTA hilang..

Kenapa? kerana... CINTA itu halus, mudah hilang
kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi di dalam telaga gelap..
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari di mana CINTA dan
terus menunggu..

Kenapa? Kerana.... KAWAN itu sejati dan akan kekal sebagai
KAWAN yang setia..
Jadi hargailah KAWAN kita selagi terasa ia BERERTI!!!

Wednesday, August 11, 2010

1 ramadhan!!

Alhamdullilah aku masih dapat melalui ramadhan al mubarak ini..
Aku berharap agar ramadhan kali ini lebey baek dari tahun2 yg sebelumnya..
aku memulakan hari aku pada 1 Ramadhan dengan pergi menanam pokok tomato aku..
huhu cdey ckit arini.. arap2 pokok tomato ni tumbuh dengan subur..AMin..
pukul 8.30 pagi pergi umah ain member ku, da agak dye bwu bgun titow..
menunggu lebih kurang 15 minit untk dye bersiap-siap..kul 8.45 naek bas p kampus dan tempat prtama yang dituju adalah taman herba untuk mengambil baja dan pasir.
sampai ke lab, agak kecewa bila pn dira, lab assistant mengatakan yg sume pokok tomato da abis.. kalo nak gak next week bru dpat semaiannya.. haishh ak x kira ak nak tanam arini gak.. dan kemudian dengan nekadnya ak dan ain mnggali tanah mncari lebihan anak pokok tomato..fuhhh!! naseb baek jumpa, dpat la kami tanam arini.. cepat tanam cepat abis eksperimen..
Lepas tanam pokok tomato, ak p lab genetik.. arini eksperimen tentng keupayaan seseorang itu dipengaruhi oleh sifat dominant ataupun tidak.. Alhamdullilah gene ak separuh dominant separuh recessive, hehe masih normal!!!kemudian abis lab balek bilik siapkan kerje ict sampai tertido... maybe penat kot, sedar2 da kul 3ptg, siapkan saki baki kerje ict pas2 p klas english communication. arini aku de quiz..huhu..blek klas shopping mkanan bukak pose ngan huda. arini dapat la mkan laksa ngan rojak.. ekkk kenyang!! Alhamdullilah rezeki ramadhan pertama...

Sunday, August 1, 2010

Hidup ini...=)

Hidup manusia tak pernah brubah..
ada kala senang adakala susah..
tapi hidup ini mengajar kita menjadi
manusia yang lebih bertakwa...
tapi tak semua manusia yang meletakkan
segalanya dan mengharapkan yang lebih dalam hidup ini..
tapi tidak sedarkah manusia itu..
kita akan kembali ke akhirat yang
kekal untuk selama-lamanya..

Kehidupan itu pantas berlalu..
meninggalkan orang yang lalai d dalam hidup..
dan ilmu pengetahuan itu harus dicari sampai ke akhir hayat..
ALLAh menetapkan segala yang terbaik untuk manusia itu..
Hanya manusia yang bodoh melanggar LARANGANNYA..
adakah aku juga termasuk dalam golongan itu ??? huhu

Ujian daripadaNYA.....

YA ALLAH mungkin itu adalah yang terbaik bagiku walaupun ku merasakan ia amat berat sekali...
sembuhkanlah sakitku YA ALLAH....
berikan aku kekuatan untuk menghadapi dugaa ini...=)