BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

me...

me...

Friday, December 31, 2010

last but not least..

ermmm...
satu ungkapan yang bgus untuk diucapkan...
last but not least...
merasa mkanan makku untk kali terakhir sblum blek upc..
last but not least...
menonton drama awan dania 3 yg terakhir di rumah..
last but not least..
sudah brjaya melembutkan atiku untk mengalah..
memang payah untk kita brpura-pura dlm persahabatan..
tp xsalah untuk kebaikan kita teman....
last but not least...
dapat berborak dgn sume kwan2ku..
last but not least..
tiba2 rindu pada sume kenangan lalu..
dngan family, kwan sekolah rendah, menengah, kmkn, upsi n semuanya..
last but not least..
rindu nak mkan rmai2 ngan sume org yg ak syg...hihi...
last but not least..
merasa banjir di umahku..
last but not least...
wat semuanya...
kenangan itu indah kan....
n last but not least....=)

Monday, December 27, 2010

resultku...hihi

terlebey dulu syukur sangat kepadaNYA..
memberiku rezeki yang melimpah ruah dalam pelajaran..
alhamdullilah  walaupun xsehebat org laen tp aku masih boleh tersenyum dengan resultku..
banyak kenangan selama 3 sem di upc..
bertungkus lumus dengan asement dan presentation..
tidak lupa juga perkhemahan ku di hujung minggu slama sebulan..
fuhh penat tapi berbaloi dengan pengalaman yang kudapat...
alhamdullillah3 untk sume anugerahmu ni YA ALLAH.....
hanya itu yg mampu ku ucap..=)

Monday, November 29, 2010

no stress no painful

da lame x update blog ni.. bzy je memanjang sem ni..
sbnarnya ak da stat minggu exam da ni.. minggu ni mcam2 ragam ak bley tgk dak2 upsi ni..
ade yg senyum sorg2, ckp sorang2..haha rupenyer duk study sbnarnya..
ak ingtkan da x betul..hik3..mak ak pesan minggu exam2 ni jgn duk stress sgt..
study smart don't study hard..ak pegang kata-kata mak ak 2..alhamdullilah xde la stress sgt exam kali ini..

Sunday, August 29, 2010

coklat NIps + kacAng Jepun...





Cedapnyer!!!!
xde mende ni mse nak wat asement rasernya x lengkap..
kna jugak mengunyap coklat ngan kacang, bru ader feel maser nak wat asement..
kalo x ak akan jd kemengantukan.. hik3..=p
coklat Nips ader perisa baru chocolate coater with peanut n raisin..fuhh!!
cdap giler2... ditambah dengan kacang jepiun + air sejuk.. nikmat!!
hihi.... (^_^)

Saturday, August 28, 2010

PErasaan....

hari ini aty ak sgt trluka.. kerana kwan ..
knape sjak bbrapa minggu ni ak rasakan kwan ak da byk brubah..
dyeorg brubah ke ak yg berubah sbenarnya??
ak sndiri xtaw jwapannye..tp yg ak taw aty ak mmg skit sgt33!!!!!
mungkin ak ni bukan ag org pnting dlam hidup mreka...
k xpe.. ak faham....

video

jd sharusnye la ak yg meninggalkan dyeorg,..=(

Tuesday, August 24, 2010

picture eksperimen... hihi terasa rajin lak nak upload arini..

Saturday, August 21, 2010

cikgu!!!

Kalau guru mengajar sambil duduk,
Murid belajar sambil mengantuk,

Kalau guru mengajar sambil berlakon,
Murid belajar dengan tekun,

Kalau guru mengajar tanpa alat,
Murid belajar dengan ralat,

Kalau guru mengajar banyak bercakap,
Ada murid tambah gagap,

Kalau guru pemudahcara,
Ramai murid pandai berbicara,

Kalau guru mengajar tanpa menilai,
Tak akan tahu murid lemah dan pandai,

Kalau guru tunggu diarah,
Semua kerja kena kerah,

Kalau guru kurang mengajar,
Dapatlah murid kurang ajar,

Kalau guru kurang merancang,
Di bilik darjah banyak temberang,

Kalau guru suka berdamping,
Semua murid dapat dibimbing,

Kalau guru berbudi bahasa,
Dikenang orang sepanjang masa.

Thursday, August 19, 2010

video

first time ak dngar lagu ni trus suker...best3!!=p

AYAH....


arini ak da terjumpa satu artikel yg ak raser nak share sgt2 dlam blog aku.Terima kasih AYAH kerana selama ini mendidikku, menjgaku, membrikanku adiah di saat ak brjaya, n sentiasa support apa yg ak lakukan..



Yang Tidak Bisa Diucapkan Oleh Ayah..



Biasanya, bagi seorang anak perempuan yang sudah dewasa, yang sedang bekerja diperantauan, yang ikut suaminya merantau di luar kota atau luar negeri,yang sedang bersekolah atau kuliah jauh dari kedua orang tuanya...Akan sering merasa rindu sekali dengan ibunya..Lalu bagaimana dengan AYAH?

Mungkin kerana ibu lebih sering menelefon untuk menanyakan keadaanmu setiap hari, tapi tahukah kamu, jika ternyata ayah-lah yang mengingatkan ibu untuk menelefonmu?

Mungkin dulu sewaktu kamu kecil, ibu-lah yang lebih sering mengajakmu bercerita atau berdongeng, tapi tahukah kamu, bahwa sekembalinya ayah dr bekerja dan dengan wajah lelah ayah selalu menanyakan pada ibu tentang khabarmu dan apa yang kau lakukan seharian?

Pada saat dirimu masih seorang anak perempuan kecil.Ayah biasanya mengajari putri kecilnya naik basikal .Dan setelah ayah mengganggapmu sudah boleh menunggangnya, ayah akan melepaskan roda bantu di basikalmu .Kemudian Ibu bilang : "Jangan dulu ayahnya, jangan ditanggalkan dulu roda bantunya", itu kerana ibu takut puteri manisnya akan terjatuh lalu terluka....

Tapi sedarkah dikau?Bahwa ayah dengan yakin akan membiarkanmu, menatapmu, dan menjagamu
mengayuh basikal dengan seksama kerana dia tahu puteri kecilnya PASTI mampu melakukannya.

Pada saat kamu menangis merengek meminta alat permainan yang baru, ibu menatapmu hiba.Tetapi ayah akan mengatakan dengan tegas : "Boleh, kita beli nanti, tapi tidak sekarang" Tahukah kamu, ayah melakukan itu kerana ayah tidak ingin kamu menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi.



Saat kamu ditimpa sakit , ayah lah yang terlalu khawatir sampai kekadang sedikit membentak dengan berkata : "Sudah di beritahu! kamu jangan minum air sejuk!".Berbeza dengan ibu yang memperhatikan dan menasihatimu dengan lembut.Ketahuilah, saat itu ayah benar-benar mengkhuatirkan keadaanmu..

Ketika kamu sudah beranjak muda remaja..Kamu mulai menuntut pada ayah untuk mendapat keizinan keluar malam, dan ayah bersikap tegas dan mengatakan: "Tidak boleh!".Tahukah kamu, bahwa ayah melakukan itu untuk menjagamu?Kerana bagi ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat - sangat luar biasa
berharga..Setelah itu kamu marah pada ayah, dan masuk ke kamar sambil membanting pintu...

Dan yang datang mengetok pintu dan memujukmu agar tidak marah adalah ayah.Tahukah kamu,bahwa saat itu ayah memejamkan matanya dan menahan gejolak dalam batinnya, Bahwa ayah sangat ingin mengikuti keinginanmu, Tapi lagi-lagi dia HARUS menjagamu?

Ketika saat seorang teman lelaki mulai sering menelefonmu, atau bahkan datang ke rumah untuk menemuimu,ayah akan memasang wajah paling cool sedunia.... :') ayah sesekali menguping atau mengintip saat kamu sedang berbuall berdua di ruang tamu..Sedarkah kamu, kalau hati ayah merasa cemburu?

Saat kamu mulai lebih dipercaya, dan ayah melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untukmu, kamu akan memaksa untuk melanggar jam malamnya.Maka yang dilakukan ayah adalah duduk di ruang tamu, dan menunggumu pulang dengan hati yang sangat khuatirdan bimbang.Dan setelah perasaan khuatir itu berlarut - larut.Ketika melihat puteri kecilnya pulang larut malam hati ayah akan mengeras dan memarahimu..Sedarkah kamu, bahwa ini kerana hal yang di sangat ditakuti ayah akan segera datang? "Bahwa puteri kecilnya akan segera pergi meninggalkannya"



Setelah lulus SPM, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Doktor atau Engineer. Ketahuilah, bahwa seluruh paksaan yang dilakukan ayah itu semata - mata hanya karena memikirkan masa depanmu nanti.Tapi ayah tetap tersenyum dan menyokongmu saat pilihanmu tidak sesuai dengan keinginan ayah.

Ketika kamu menjadi gadis dewasa.Dan kamu harus pergi kuliah dikota lain.ayah harus melepaskanmu di bandar.Tahukah kamu bahwa badan ayah terasa kaku untuk memelukmu? Ayah hanya tersenyum sambil memberi nasihat ini - itu, dan menyuruhmu untuk berhati-hati.Padahal ayah ingin sekali menangis seperti ibu dan memelukmu erat-erat.Yang ayah lakukan hanya menghapus sedikit air mata di sudut matanya, dan menepuk pundakmu berkata "Jaga dirimu baik-baik ya sayang".Ayah melakukan itu semua agar kamu KUAT....kuat untuk pergi dan menjadi dewasa.

Disaat kamu kesempitan wang untuk membiayai perbelanjaan semester dan kehidupanmu, orang pertama yang mengerutkan kening adalah ayah. Ayah pasti berusaha keras mencari jalan agar anaknya boleh merasa sama dengan teman-temannya yang lain.Ketika permintaanmu bukan lagi sekadar meminta alat mainan yang baru, dan ayah tahu ia tidak mampu memberikan apa yang kamu inginkan...

Kata-kata yang keluar dari mulut Ayah adalah : "Tidak.... Tidak boleh!" Padahal dalam batin Ayah, Ia sangat ingin mengatakan "Iya sayang, nanti ayah belikan untukmu".Tahukah kamu bahwa pada saat itu Ayah merasa gagal membuat anaknya tersenyum?

Saatnya kamu berjaya sebagai seorang sarjana. Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan memberi tepuk tangan untukmu.Ayah akan tersenyum dengan bangga dan puas melihat "puteri kecilnya yang
tidak manja berhasil tumbuh dewasa, dan telah menjadi seseorang" Sampai saat seorang teman Lelakimu datang ke rumah dan meminta izin pada ayah untuk mengambilmu darinya.Papa akan sangat berhati-hati memberikan izin..Kerana Ayah tahu.....Bahwa lelaki itulah yang akan menggantikan posisinya nanti.

Dan akhirnya....

Saat ayah melihatmu duduk di kerusi pelaminan bersama seseorang Lelaki yang di anggapnya mampu menggantikannya, Ayah pun tersenyum bahagia..Apakah kamu mengetahui, di hari yang bahagia itu ayah pergi kebelakang pentas pelaminan sebentar, dan menangis? Ayah menangis karena ayah sangat berbahagia, kemudian ayah berdoa....Dalam lirih doanya kepada Tuhan, Ayah berkata: "Ya Allah tugasku telah selesai dengan baik....Puteri kecilku yang lucu dan kucintai telah menjadi wanita solehah yang cantik....Bahagiakanlah dia bersama suaminya...rahmatilah kehidupan mereka Ya Allah"

Setelah itu Ayah hanya mampu menunggu kedatanganmu bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk...Dengan rambut yang telah dan semakin memutih....Dan badan serta lengan yang tak lagi kuat untuk menjagamu dari bahaya....Ayah telah menyelesaikan tugasnya....Papa, Ayah, Bapak, atau Abah kita...Adalah sosok yang harus selalu terlihat kuat...Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis...Dia harus terlihat tegas bahkan saat dia ingin memanjakanmu.Dan dia adalah yang orang pertama yang selalu yakin bahwa "KAMU MAMPU" dalam segala hal..

Ana mendapatkan notes ini dari seorang sahabat, dan mungkin ada baiknya jika ana berkongsinya kepada sahabat-sahabat ana yang lain.Yup, banyak hal yang mungkin tidak bisa dikatakan Ayah / Bapak / Papi kita...tapi setidaknya kini kita mengerti apa yang tersembunyi dibalik hatinya.

wallahu a'alam.

Monday, August 16, 2010

PeRjalAnaN....





Kalau cakap je pasal love(cinta) pasti sume org akan ckp cinta kat bf.
Tapi sebenarnya maksud cinta ini luas.. cinta kepada kedua ibu bapa, adik beradik, saudara mara, guru-guru dan kawan-kawan.
Bagi aku cinta yang suci itu adalah diakhiri dengan perkahwinan.
cinta dan kahwin kerana ALLAH swt..





Inilah yang diinginkan oleh semua wanita, sebuah perkahwinan yang indah..
bersuamikan lelaki yang baik yang boleh menjaga mereka sehingga ke anak cucu.
Begitu juga dengan diriku inginkan seorang lelaki yang mampu menjaga keluargaku dan membimbing anak-anakku mengikut sunnah-sunnah islam..ku harap plihanku itu adalah tepat. INSYAALLAH..





Moga bukan hanya cincin perkahwinan sahaja yang akan mengikat kiter tetapi hati dan perasaan yang akan kekal selama-lamanya...=)

Sunday, August 15, 2010

kawan n cinta ??



Di suatu hari yang indah, CINTA dan KAWAN bersiar-siar di sebuah kampung.
Tiba-tiba CINTA terjatuh di dalam telaga.

Kenapa? kerana CINTA itu buta.

Lalu KAWAN pun ikut terjun ke dalam telaga.

Kenapa? kerana KAWAN.... sanggup buat apa sahaja kerana CINTA!

Di dalam telaga CINTA hilang..

Kenapa? kerana... CINTA itu halus, mudah hilang
kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi di dalam telaga gelap..
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari di mana CINTA dan
terus menunggu..

Kenapa? Kerana.... KAWAN itu sejati dan akan kekal sebagai
KAWAN yang setia..
Jadi hargailah KAWAN kita selagi terasa ia BERERTI!!!

Wednesday, August 11, 2010

1 ramadhan!!

Alhamdullilah aku masih dapat melalui ramadhan al mubarak ini..
Aku berharap agar ramadhan kali ini lebey baek dari tahun2 yg sebelumnya..
aku memulakan hari aku pada 1 Ramadhan dengan pergi menanam pokok tomato aku..
huhu cdey ckit arini.. arap2 pokok tomato ni tumbuh dengan subur..AMin..
pukul 8.30 pagi pergi umah ain member ku, da agak dye bwu bgun titow..
menunggu lebih kurang 15 minit untk dye bersiap-siap..kul 8.45 naek bas p kampus dan tempat prtama yang dituju adalah taman herba untuk mengambil baja dan pasir.
sampai ke lab, agak kecewa bila pn dira, lab assistant mengatakan yg sume pokok tomato da abis.. kalo nak gak next week bru dpat semaiannya.. haishh ak x kira ak nak tanam arini gak.. dan kemudian dengan nekadnya ak dan ain mnggali tanah mncari lebihan anak pokok tomato..fuhhh!! naseb baek jumpa, dpat la kami tanam arini.. cepat tanam cepat abis eksperimen..
Lepas tanam pokok tomato, ak p lab genetik.. arini eksperimen tentng keupayaan seseorang itu dipengaruhi oleh sifat dominant ataupun tidak.. Alhamdullilah gene ak separuh dominant separuh recessive, hehe masih normal!!!kemudian abis lab balek bilik siapkan kerje ict sampai tertido... maybe penat kot, sedar2 da kul 3ptg, siapkan saki baki kerje ict pas2 p klas english communication. arini aku de quiz..huhu..blek klas shopping mkanan bukak pose ngan huda. arini dapat la mkan laksa ngan rojak.. ekkk kenyang!! Alhamdullilah rezeki ramadhan pertama...

Sunday, August 1, 2010

Hidup ini...=)

Hidup manusia tak pernah brubah..
ada kala senang adakala susah..
tapi hidup ini mengajar kita menjadi
manusia yang lebih bertakwa...
tapi tak semua manusia yang meletakkan
segalanya dan mengharapkan yang lebih dalam hidup ini..
tapi tidak sedarkah manusia itu..
kita akan kembali ke akhirat yang
kekal untuk selama-lamanya..

Kehidupan itu pantas berlalu..
meninggalkan orang yang lalai d dalam hidup..
dan ilmu pengetahuan itu harus dicari sampai ke akhir hayat..
ALLAh menetapkan segala yang terbaik untuk manusia itu..
Hanya manusia yang bodoh melanggar LARANGANNYA..
adakah aku juga termasuk dalam golongan itu ??? huhu

Ujian daripadaNYA.....

YA ALLAH mungkin itu adalah yang terbaik bagiku walaupun ku merasakan ia amat berat sekali...
sembuhkanlah sakitku YA ALLAH....
berikan aku kekuatan untuk menghadapi dugaa ini...=)

Thursday, July 29, 2010

Da stat nak bzy!!!

Dis week bru trasa yg ruper-rupernyer asement ku da brlambak..huhu..
klas dri pgi smpai ptang, kdang2 2 smpai mlam. blek je klas trus tido..
pas2 bgun keesokan pgi mnruskan jdual spt biasa..pnat sgt!!!!
tp drp sem lpas aku raser sem ni agak epy sedikit, ak pun xtaw sbb pe..
sbb kalo kebiasaannya ak akan stress sgt2 kalo byk asement.. tp sem ni ak still cool je, hik3..=p mcm xde mende... oppsss mayb ak da mula bley brfikir scra waras dan btolll..pe 2??
mksudnyer xde kla ikutkan prasaan cam mse dulu2...
k la ak nak smbung wat lab report plant physio, 6t ak smbung blek omelanku..
haha..=)peace no war!!!!

Friday, July 23, 2010

SUPERMAN!!!!

I've been heading in the wrong direction..
Hiding from my own protection..
Running but my heart was standing still..
I guess u saw the light inside me..
Your love have been a torch to guide me..
I hope i can be all that u deserve..
Well i'm not superman..
But i love u the best i can..
And u know i'm just flesh and bones..
But with u i fell i'm flying..
Don't u know i'm no superman..
But i always be ur man...

lirik lagu ni best sangat nyanyian dari ronan keating...
melodi dye buat ak raser sperti melayang-layang cam superman.. hik3..=p

Thursday, July 22, 2010

TEARS….

I wake up from the dream…
Dream that bring me to heaven…
Heaven for all people that have a kindness…
So I must be strong...
To reach the heaven I dream…

Tik tok tik tok…
Time can break our time…
And also our heart…
Do I have a mistake…
Since I’m in this world..

Is there I have a way..
To see the beautiful heaven that I dream..
Sometime I wish I have a magis star…
I watch honey in the bug…
Flying to reach its nest..

I wish I will reach there…
Just like last night in my dream..
I were lost in paradise..
And when I open my eyes..
Tears is around my eyes…

Nukilan,
Syikin (9.42 P.M) < 22/7/2010>

KESEMPURNAAN..

Manusia selalu inginkan kesempurnaan..
Kesempurnaan untuk hidup di dunia ini..
Namun kesempurnaan itu hanya sementara..
Tidak akan kekal untuk selamanya..
Kerna kita akan kembali kepadaNYA…

Demi sebuah kenyataan..
Yang amat menyakitkan..
Aku yang tidak berdaya..
Hanya berserah kepadanya..
Menentukan kesempurnaan ini..

Andai aku punya waktu..
Masihku ingin mengulangi semula..
Saat indah hidup ini..
Walaupun tanpa kesempurnaan kecantikan..
Biarlah Cuma pada kesempurnaan di hadapaNYA…

NUKILAN
Syikin (7.21 P.M, 13/06/2010)

PERSOALAN KEHIDUPAN…

Persoalan, persoalan dan persoalan…
Seperti sudah sebati dalam kotak fikiranku..
Persoalan tentang kehidupan…
Rodaan kehidupan ini…
Untukku memahami dengal akal fikiran…

Persoalan kehidupan…
Masa berputar begitu pantas..
Meninggalkan segala kenanganku di belakang..
Tanpa sempat ku menoleh sekali lagi..
Ia terus beredar….

Persoalan kehidupan..
Antara kegelapan dan kilauan cahaya..
Di mana pilihanku..
Persoalan yang menyesakkan fikiranku..
Dan masih lagi menjadi persoalan ???

Nukilan….
Syikin (10.48 P.M) <26/06/2010>

KASIH SAYANG…

Seandainya kasih sayang itu hadir…
Kasih sayang itu hadir kerana pemberianNYA..
Jika kasih itu hadir kemudian hilang itu juga takdirNYA..
Tetapi kasih sayangNYA terhadap kita tidak akan
Pernah padam atau hilang…
Bersyukurlah ke atasNYA…
Kerna membuka tirai-tirai keampunan kepada kita yang alpa…
ALLAHUAKHBAR ALLAH MAHA BESAR…
Ungkapan yang begitu indah untuk diungkapi…
Untuk manusia sepertiku..
Yang selalu inginkan segala kesenangan tanpa tahu..
Untuk menadah tangan kepadaNYA..
Bersyukur dengan segala pemberianNYA…
Esok mungkin masa akan terhenti tanpa aku sempat..
Untuk aku memohon keampunanNYA..
Ampuniku YA ALLAH..
Yang sering melupakan kasih sayangMU…………..

NUKILAN…..
Syikin eva..(12.39 A.M) < 18/06/2010

JIWA KACAU… (7.02 P.M)- 13/07/2010

Tiba-tiba…
Jiwaku kacau dan serabut..
YA ALLAH tolonglah hambamu ini..
Di mana harusku cari ketenangan jiwa…
Hanya dengan madah-madah indahmu menenangkan jiwa…

Dan kumenatap dalam samar..
Tiada apa yang dapat ku lihat..
Kecuali hanya namamu YA ALLAH..
Jika esok hariku terhenti..
Lindungilah aku dari segalanya…

KAU tempat ku meminta..
KAU beriku bahagia..
Ampuniku YA ALLAH..
Yang sering melupakanMU..
Hanya KAU yang mendengarku…

YA ALLAH hanya KAU ku bersujud..
Tiada yang lain selainMU..
Tenangkan jiwaku dan lapangkan dadaku..
Meniti mentari yang bersinar…
Di bumi ini tempat ku mengharap…..

CINTA PERTAMA………

Cinta pertama…
Bermulanya mendamaikan taman hati ini…
Di sini memberi segala kebebasan kepadaku..
Untukku bermadah kata-kata indah kepadamu…
Kata-kata cinta yang membahagiakanku…
Cinta pertama…
Hadirlah berikanku kasih sayang…
Kasih yang abadi dan kekal selamanya..
Namun tak ada yang lebih kekal..
Hanya cinta kepadaNYA…
Cinta pertama…
Memberikanku satu kesedaran..
Cinta manusia tidak akan kekal..
Hanya KAU menjadi cinta pertamaku..
Yang akan kekal abadi….

NUKILAN…
Syikin (4.29 P.M) <20/06/2010>

KESILAPANKU….

Kesilapanku…
Tidak tahu menilai sebutir permata…
Ku sangka hanya debu-debu pasir…
Yang akan terbang di bawa angin…
Rupanya bersinar berkelipan di sisiku…

Kesilapanku….
Kenapa aku perlu menjadi seperti gunung…
Yang akan menahan ribut taufan yang melanda..
Sedangkan aku sendiri yang akan longlai..
Dan rebah bersendirian…

Kesilapanku….
Selalu berfikir ombak itu akan reda…
Dan tenang setenang-tenang air tasik…
Namun ia menelan segala didepannya..
Tanpa berfikir akulah temannya….

Nukilan..
Syikineva (6.40 P.M) <5/7/2010>

SENDIRI AKU

Sendiri aku mencari..
Mencari ketenangan yang abadi…
Supaya menerangi hidupku yang kini malap...
Tidak mampu menerangi hari-hariku…

Sendiri aku mencari…
Mencari pengorbanan yang sejati..
Kepada insan-insan yang kusayangi..
Sebelum pergi mengadapNYA…

Sendiri aku mencari…
Mencari kepastian yang nyata..
Kepastian yang akan membawaku..
Kepada kebesaranNYA…

Sendiri aku mencari…
Mencari alam yang benar-benar hakiki..
Yang akan menempatkan diriku..
Di sisi orang yang beriman….

NUKILAN..
Syikin ( 3.58 P.M) < 16/06/2010>

KEBAHAGIAAN….

Walau aku senyum bukan bereerti…
Aku selalu bahagia dalam hidup..
Ada yang tak ada dalam hati ini..
Di jiwa ini..
Hampa…

Aku bertemu dia di persimpangan hidup ini..
Mungkin dia akan mengajarku tentang cinta..
Namun ada sahaja halanganku..
YA ALLAH berikanlah aku cinta..
Untuk mengajarku erti kebahagian..

Mungkin segalannya akan terputus di tengah jalan..
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan..
Tapi ku tak ragu dengan takdir..
KAU sentiasa di sisi…
Menemaniku setiap masa...

NUKILAN…
Syikin.. 7.14 P.M (13/06/2010)

KEJUJURAN….

Kejujuran…
Di manakah kejujuranmu teman..
Setiap katamu ku anggap mutiara..
Tapi rupanya mutiara yang dah tidak bernilai..
Tidak berharga seperti sampah yang terbuang..

Kejujuran…
Temanku ia satu kepercayaan..
Seperti sedalamnya lautan..
Makin dalam makin jauh dari dasar..
Menguatkan keutuhan persahabatan kita.

Kejujuran…
Seumpama dedaunan yang gugur bertaburan..
Dan ranting yang dimamah usang..
Musnah meninggalkan debu-debu kesan..
Kenangan kita bersama………

Nukilan..
Syikin (1.42 P.M) <4/07/2010>

KESEDIHAN HATI….

Semakin hari aku menjadi semakin lupa..
Lupa dalam mengejar erti sebenar kehidupan ..
Aku berusaha untuk mencari..
Mencari ketenangan sebagai hambaNYA…
Untuk lebih ikhlas dalam mengharungi hidup ini…

Aku bingung…
Bingung dengan perasaan sendiri..
Mencari ketenangan yang masih lagi tidak pasti…
YA ALLAH perasaan ini sangat menyesakkan dadaku..
Jadikan aku selamanya hambamu yang bertakwa…
Ku manusia yang penuh dosa..

Mengharap keampunan sebagai seorang hambanya..
Aku lihat di langit kesempurnaanMU…
KAU cinta pertamaku dalam hidup..
ALLAHUAKHBAR… KAU YANG MAHA ESA…
memujaMU begitu indah…..

NUKILAN,
-Syikin (13/06/2010)-

LAFAZ KATAMU…

Lafaz katamu…
Masih ku ingat detik itu…
Kita sama-sama berkongsi rahsia..
Berkongsi pahit manis bersama…
Kerna ku percaya dengan janji persahabatan…

Lafaz katamu…
Masih terngiang-ngiang di telingaku..
Suaramu menenangkan diriku..
Lafazmu mendamaikan jiwaku…
Sopan santunmu mengutuhkan persahabatan kita..

Lafaz katamu…
Ku meletakkan sepenuh kepercayaan kepadamu..
Tutur katamu semuanya semangat bagiku..
Kerna kau sahabatku…
Sahabatku dunia akhirat…

Nukilan..
Syikin (6.54 P.M) <28/06/2010>

RENUNGAN SEMALAM….

Renungan semalam..
Banyak yang ku kenang…
Memori terindah bersamamu..
Tapi ternyata ia hanya semangat..
Untuk ku melangkahi hari esok..

Renungan semalam..
Banyak menyedarkanku..
Betapa pentingnya dirimu…
Namun kau hanya hadir ketika diriku gembira..
Tanpa mengukir sebuah senyuman..

Renungan semalam..
Banyak yang ingin ku luahkan..
Tapi ia hanya ingatan untuk dirimu..
Insan yang ku sayang...
Sampai ke akhir hayatku..

Syikin.. ( 4.56 P.M) < 24/06/2010>

SAAT ITU…

Saat itu…
Aku masih bersamamu..
Melayari hari yang penuh dengan kebahagian..
Bahagia yang hanya sementara..
Dibawa pergi oleh deruan angin..
Saat itu..
Mentari datang..
Menerangi hidupku yang kegelapan..
Hidup yang diharapkan berpanjangan..
Turut pergi bersama deruan ombak..
Saat itu..
Kau dan aku..
Masih lagi mengharap sinar..
Sinar yang berkelipan menghiasi persahabatan..
Namun ia terus malap dan meninggalkan..
Saat kita berdua…

Nukilan ,
Syikin (4.35 P.M) < 27/06/2010>

Wednesday, July 21, 2010

UNTUKMU SAHABATKU….

Sahabat….
Aku sangat menghargaimu…
Kau hadir dalam setiap kenanganku..
Tidak kira di masa susah dan senangku..
Kau sentiasa di sampingku….
Sahabat…
Di saat ku mula mengenali dunia persahabatan..
Keegoaan datang menyepitkan fikiran..
Ku harus memilih diantaramu dengan impian..
Tetapi kasih sayangmu melebihi seluas lautan..
Membawaku kembali bersamamu..
Sahabat...
Kita masih bersama..
Andai itu adalah suratanNYA..
Namun apabila tiba masanya…
Ku dipanggil menghadap panggilanNYA..
Redhakanlah pemergianku teman-teman…
Supaya ku tenang dan bahagia di sana…

NUKILAN DARIPADA SAHABATMU…
-Syikin (12/06/2010)-

Tuesday, July 20, 2010

Assalamualaikum....

permulaan bagiku untuk mengenali apa itu blog ???
interesting!!!!